Διαγώνισμα. Κεφάλαια 5,6,7
ΟΝΟΜΑ:---------------------------------------- ΕΠΩΝΥΜΟ:----------------------------
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
Α1) Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν,
γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση,
τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι
λανθασμένη. (Μονάδες 15)
1. Η
σταδιακή ανεξαρτητοποίηση του παιδιού αρχίζει από την ένταξη του στο σχολικό
του περιβάλλον. Σ Λ
2. Σύμφωνα
με τον Π. Μπουρντιέ το εκπαιδευτικό σύστημα συμβάλλει στην κοινωνική
κινητικότητα ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση των μαθητών. Σ Λ
3. Με
τη βιομηχανική επανάσταση η εργασία γίνεται ο όρος ύπαρξης της εργατικής τάξης
και η πηγή πλουτισμού της αστικής τάξης. Σ Λ
4. Ευελιξία στην εργασία σημαίνει τη συνεχή
μετακίνηση του εργαζόμενου σε διαφορετικές εργασιακές θέσεις. Σ Λ
5. Το
μοντέλο των ελίτ αφορά κυρίως την αμερικανική κοινωνία και δείχνει την
καθολική κυριαρχία του πολιτικού
παράγοντα πάνω στον οικονομικό παράγοντα. Σ Λ
Α2) Στις παρακάτω προτάσεις να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της
πρότασης και, δίπλα του, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. (μονάδες
10)
1. Ο Φορντ στην
οργάνωση της εργασίας και της παραγωγής πρόσθεσε το σύστημα :
α) της οριζόντιας οργάνωσης της εργασίας
β) της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας
γ) της κάθετης
οργάνωσης της εργασίας
δ) της σειράς συναρμολόγησης
α)
μηχανικής αλληλεγγύης
β)
οργανικής αλληλεγγύης
γ)
φτώχειας
δ) κοινωνικής διαστρωμάτωσης
Α3) Ερωτήσεις σύντομης
απάντησης:
1) Να αναφέρετε τις λειτουργίες που εκπληρώνει ο
εκπαιδευτικός μηχανισμός σύμφωνα με τον Κρ. Ντε Μοντιμπέρ (μονάδες
10)
2) α) Πως ορίζονται οι έννοιες : α) κοινωνική διαστρωμάτωση,
β) κοινωνική τάξη (μονάδες 5)
β) Να αναφέρετε και να εξηγήσετε τους τρεις
τύπους κοινωνικής διαστρωμάτωσης τους οποίους διακρίνει ο Μ. Βέμπερ (μονάδες
10)
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
Ερωτήσεις ανάπτυξης:
1) α) Τι επέφεραν στον
εργασιακό χώρο τα συστήματα του Τέυλορ και του Φορντ; (μονάδες
12)
β) Πότε αρχίζει η αμφισβήτηση των απόψεων του Τέυλορ και του Φορντ; Τι υποστήριξε ο Ε.
Μάγιο;
(μονάδες 13)
(μονάδες 13)
2) α) Ποια είναι τα
χαρακτηριστικά της διαδικασίας δημιουργίας του κράτους σύμφωνα με τον Μ.
Βέμπερ; ( μονάδες 12)
β) Να αναλύσετε την
ορθολογική εξουσία, σύμφωνα με την προσέγγιση του Μ. Βέμπερ (μονάδες 13)
Καλή
επιτυχία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου