Κεφάλαιο 5ο. Ερωτήσεις της μορφής Σωστού (Σ) - Λάθους (Λ)
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ.
5Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Εκπαίδευση
Ερωτήσεις της μορφής
Σωστού – Λάθους. Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν κυκλώνοντας το
γράμμα Σ αν η πρόταση είναι σωστή ή το γράμμα Λ, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
1. Η επαφή του παιδιού με τους συνομηλίκους
του συμβάλλει και στην σταδιακή του ανεξαρτητοποίηση από το οικογενειακό του
περιβάλλον. Σ Λ
2. Το παιδί εντασσόμενο στην κοινωνία μέσω του
σχολείου συνειδητοποιεί ότι η ιεραρχία δεν στηρίζεται αναγκαστικά σε βιολογική βάση. Σ Λ
3. Η ένταξη του παιδιού στο κοινωνικό
περιβάλλον μέσω του σχολείου συμβάλλει στην αυτονόμηση του, οι σχέσεις που αναπτύσσονται είναι έντονα
συναισθηματικές και για τον λόγο αυτό ονομάζεται δευτερογενής κοινωνικοποίηση Σ Λ
4. Ένας από τους στόχους της μάθησης σύμφωνα
με την Unesco είναι να
μάθει το άτομο πώς να μαθαίνει και πως να
συνεργάζεται με τους άλλους. Σ Λ
5. Σύμφωνα με τον Μοντιμπέρ το εκπαιδευτικό
σύστημα δεν συμβάλλει στην κοινωνική ενσωμάτωση και δεν διασφαλίζει την μετάδοση του πολιτισμού της κοινωνίας μέσα
στην οποία αναπτύσσεται. Σ Λ
6. Άδηλη λειτουργία της εκπαίδευσης είναι και
η μετάδοση των γνώσεων, των προτύπων και των αξιών της κοινωνίας. Σ Λ
7. Σύμφωνα με την θεωρία της αναπαραγωγής,
μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα δίνονται σε όλους ίσες ευκαιρίες Σ Λ
8. Ο Μπουρντιέ υποστηρίζει ότι το εκπαιδευτικό
σύστημα λειτουργεί ως σύστημα επιλογής που ευνοεί τις ανώτερες τάξεις σε βάρος
των υπολοίπων τάξεων. Σ Λ
9. Ο
τίτλος σπουδών που κατέχει ο μαθητής συνδέεται με μια κουλτούρα που αποκτιέται
από την σχολική εκμάθηση. Σ Λ
10. Το εκπαιδευτικό σύστημα μετατρέπει τις
κοινωνικές ανισότητες σε ανισότητες κουλτούρας και ευφυΐας Σ Λ
11. Η σχολική «σταδιοδρομία» των μαθητών είναι
άσχετη από την κοινωνική τους προέλευση. Σ Λ
12. Το σχολείο αναπαράγει την κοινωνία, την κοινωνική
διάρθρωση. Σ Λ
13. Η ελληνική κοινωνία παρέχει δυνατότητες
κινητικότητας στα μέλη της. Σ Λ
14. Η εκπαίδευση αποτελεί μηχανισμό που εκτός
των άλλων καλείται να προωθήσει και την κοινωνική δικαιοσύνη. Σ Λ
15. Η εκπαίδευση μπορεί να σπάσει τον κύκλο της
φτώχειας Σ Λ
16. Η εκπαίδευση μπορεί να σώσει ζωές, να προστατεύσει από θανατηφόρες ασθένειες και να σπάσει τον κύκλο
της φτώχειας. Σ Λ
17. Η εκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει ένα από
τα κλειδιά της οικονομικής και της κοινωνικής ανάπτυξης. Σ Λ
18. Η εκπαίδευση από απόσταση μειώνει τον άμεσο
και προσωπικό χαρακτήρα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σ Λ
19. Η εκπαίδευση από απόσταση συνδέει τις
απομακρυσμένες περιοχές με τα αγαθά της εκπαίδευσης. Σ Λ
20. Εξοικείωση και εξειδίκευση είναι δύο έννοιες
οι οποίες ταυτίζονται και έχουν το ίδιο περιεχόμενο. Σ Λ
21. Μόρφωση και κατάρτιση πρέπει να ταυτίζονται
αφού η ταύτιση τους έχει μόνο πλεονεκτήματα. Σ Λ
22. Η παιδεία και η γενική μόρφωση επιτρέπουν
μέσα σε συνθήκες ισότητας, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της
κριτικής ικανότητας των ανθρώπων. Σ Λ
23. Η πληροφορία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από
την κοινωνία των πολιτών για την καλλιέργεια της αλληλεγγύης, αλλά και για την
διαμαρτυρία απέναντι σε φαινόμενα που προσβάλλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Σ Λ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου