ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Κεφάλαια: 1-7
ΟΝΟΜΑ:---------------------------------------- ΕΠΩΝΥΜΟ:----------------------------
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
Α1) Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν,
γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση,
τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι
λανθασμένη. (Μονάδες 15)
1. Η κοινωνιολογική φαντασία δεν αντιπαρατίθεται
στη συμβατική γνώση. Σ Λ
2. Σύμφωνα με το Βέμπερ δεν
υπάρχουν αποκλίσεις ανάμεσα στο πραγματικό φαινόμενο της γραφειοκρατίας και την
ιδεατή μορφή της. Σ Λ
3. Λόγω της οικονομικής αλληλεξάρτησης
των χωρών, οι ανισότητες σταδιακά παύουν να υφίστανται. Σ Λ
4. Η υιοθέτηση των προτύπων συμπεριφοράς είναι μια παθητική λειτουργία και το άτομο
λειτουργεί ως παθητικός δέκτης υιοθετώντας στοιχεία από το περιβάλλον του Σ Λ
5. Σύμφωνα με το πλουραλιστικό
μοντέλο οι πολιτικές αποφάσεις είναι αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων και
συμβιβασμών ανάμεσα σε κινήματα, κόμματα και διάφορες ενώσεις καθώς και σε ομάδες συμφερόντων. Σ
Λ
Α2) Στις παρακάτω προτάσεις να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό της
πρότασης και, δίπλα του, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. (μονάδες
10)
1. Όταν αναφερόμαστε στις αναπτυγμένες χώρες, συνήθως
εννοούμε αυτές στις οποίες επικρατεί :
α) φτώχεια και παιδική θνησιμότητα
β) ανύπαρκτη
υγειονομική περίθαλψη
γ) κρατικά
ελεγχόμενη οικονομία και πολύ χαμηλό κατά κεφαλήν εισόδημα
δ) υψηλός καταμερισμός
της εργασίας στον κοινωνικό τομέα
2. Η
κριτική που ασκείται συνήθως στις θεωρίες των ρόλων αναφέρεται στο γεγονός ότι
δεν λαμβάνονται υπόψη :
α)
τα προσωπικά χαρακτηριστικά κάθε ατόμου
β)
οι σχέσεις εξουσίας που συνδέουν το σύστημα των ρόλων
γ)
η συμβολή των κοινωνικών κινημάτων στη μεταβολή των κοινωνιών
δ) ισχύουν
όλα τα παραπάνω
Α3) Ερωτήσεις σύντομης
απάντησης:
1) Τι ονομάζει ο Ντυρκέμ:
α) συλλογική συνείδηση
β)
κοινωνική αλληλεγγύη
γ)
μηχανική και οργανική αλληλεγγύη (μονάδες 15)
2) Να αναφέρετε τα στοιχεία που συνθέτουν την
παραδοσιακή εξουσία σύμφωνα με τον Βέμπερ. (μονάδες
10)
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
Ερωτήσεις ανάπτυξης:
1) Το σχολείο ως
κοινωνικός θεσμός και ως φορέας κοινωνικοποίησης:
α) Από ποιο σύστημα
κοινωνικών θέσεων αποτελείται και ποιο το περιεχόμενο των ρόλων που απορρέουν
από αυτές τις κοινωνικές θέσεις;
β) Το σχολείο ως φορέας κοινωνικοποίησης. Να αναφερθείτε στις έκδηλες και στις άδηλες λειτουργίες του. (μονάδες 12)
β) Ποιες διαφορετικές
σημασίες αποδίδονται στην έννοια της
«ανάπτυξης» και πως προσδιορίζεται μέσα από τις θεωρίες του
εκσυγχρονισμού και της εξάρτησης; (μονάδες 13)
2) α) Να εξηγήστε τα χαρακτηριστικά του πλουραλιστικού
μοντέλου εξουσίας.
( μονάδες 12)
β) Πως
λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο του μοντέλου αυτού τα πολιτικά κόμματα και οι
ομάδες συμφερόντων; (μονάδες 13)
Καλή
επιτυχία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου