Κεφάλαια: 3ο & 5ο. Διαγώνσιμα
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ
Κεφάλαιο 3ο-
5ο
ΟΝΟΜΑ:---------------------------------------- ΕΠΩΝΥΜΟ:----------------------------
ΟΜΑΔΑ ΠΡΩΤΗ
Α1) Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις που ακολουθούν,
γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση,
τη λέξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι
λανθασμένη. (Μονάδες 15)
1. Σημαντικό
ρόλο στη διαδικασία της μάθησης ασκούν
και οι ικανότητες, οι κλίσεις ή οι ροπές του ατόμου, καθώς και ο τρόπος
αντίδρασης (ενθαρρυντικός ή αποθαρρυντικός) του κοινωνικού περιβάλλοντος στη
συμπεριφορά του. Σ Λ
2. Η
κοινωνικοποίηση του ατόμου είναι μια τυποποιημένη διαδικασία μάθησης η οποία
δεν διαφοροποιείται παρά τις επιρροές που δέχεται το άτομο και τον
διαφορετικό τρόπο που κατανοεί κάθε φορά
τον εαυτό του. Σ Λ
3. Κοινωνικοποίηση είναι μια αμφίδρομη διαδικασία, συνεχούς
αλληλεπίδρασης ανάμεσα στην κοινωνία και το
άτομο. Είναι μια διαδικασία οικοδόμησης της συλλογικής ταυτότητας. Σ Λ
4. Οι
έκδηλες και οι άδηλες λειτουργίες ενός εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτώνται από
το ευρύτερο κοινωνικοοικονομικό και
πολιτικό πλαίσιο της κοινωνίας. Σ Λ
5. Σύμφωνα
με τον Μπουρντιέ το εκπαιδευτικό σύστημα δεν προάγει την προνομιακή μεταχείριση,
αντίθετα εξασφαλίζει την ισότητα ευκαιριών
προς όλους.
Σ Λ
Α2) Στις παρακάτω
προτάσεις να γράψετε στο τετράδιό σας
τον αριθμό της πρότασης και, δίπλα του, το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή
απάντηση.
(μονάδες 10)
(μονάδες 10)
1. Στο στάδιο του ατομικού παιχνιδιού, σύμφωνα με τον Μιντ
α) το παιδί λειτουργεί ασυντόνιστα
β) το παιδί παίζει
διαφορετικούς ρόλους
γ) το παιδί μεταβαίνει από τους απλούς ρόλους σε
περισσότερο οργανωμένους ρόλους
δ) το παιδί αφομοιώνει τους ρόλους του
α) συνδέεται με την ανάπτυξη της
κριτικής ικανότητας
β) πραγματοποιείται στα πλαίσια του
σχολείου
γ) συνήθως πραγματοποιείται στους χώρους
δουλειάς
δ) ισχύουν όλα τα πιο πάνω.
Α3) Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
1) Να
αναπτύξετε την εσωτερίκευση ως ένα από
τους ψυχοκοινωνικούς μηχανισμούς
πραγματοποίησης της κοινωνικοποίησης του ατόμου.
(Μονάδες 10)
(Μονάδες 10)
2) α) Να αναφέρετε τις διαστάσεις της θεωρίας της
προσωπικότητας σύμφωνα με τον Φρόυντ.
(Μονάδες 5)
β) Από ποια μέρη αποτελείται η προσωπικότητα του ατόμου σύμφωνα με τον Φρόυντ; Να αναλύσετε το κάθε ένα μέρος ξεχωριστά και να εξηγήσετε τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. (μονάδες 10)
(Μονάδες 5)
β) Από ποια μέρη αποτελείται η προσωπικότητα του ατόμου σύμφωνα με τον Φρόυντ; Να αναλύσετε το κάθε ένα μέρος ξεχωριστά και να εξηγήσετε τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους. (μονάδες 10)
ΟΜΑΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
Ερωτήσεις ανάπτυξης
1) α) Να αναφέρετε τις απόψεις των λειτουργιστών για
τη διαδικασία της κοινωνικοποίησης
(Μονάδες 12)
(Μονάδες 12)
β) Να εξηγήσετε πως προσεγγίζουν οι μαρξιστές τη
διαδικασία της κοινωνικοποίησης.
Ποια διαφορά παρατηρείται μεταξύ αυτών των σχολών (λειτουργιστές-
μαρξιστές) και της προσέγγισης που
ανέπτυξαν ο Φρόυντ και ο Μιντ.
(Μονάδες 13)
(Μονάδες 13)
2) Να αναπτύξετε τους πιο κάτω φορείς
κοινωνικοποίησης:
α) Θρησκεία
(Μονάδες 13)
(Μονάδες 13)
β) Κράτος (Μονάδες
12)
Καλή
επιτυχία
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου